Chassisnummer: WDB140 057 1A038137
Motor: M120 6.0 liter V12 – 408 pk en 580 Nm
Versnellingsbak: Automaat
Kilometers: 110000
De W140 is de Mercedes S-Klasse die van 1991 tot 1998 werd geproduceerd. Deze serie werd bijgenaamd Der Kathedral, vanwege de grootte van het model.
De W140 introduceerde innovaties zoals dubbele beglazing, bekrachtigde sluiting (soft close) voor deuren en koffer, parkeermarkeringsstaafjes die achteraan opstegen bij inparkeren (niet meer leverbaar op latere voertuigen, vervangen door elektronische parkeerhulpfunctie) en een verwarmingssysteem dat, indien gewenst, warme lucht bleef afgeven nadat de motor was afgezet.
Deze wagen werd nieuw geleverd in Japan en deed daarna dienst in Dubai als wagen voor een ambassade. In 2021 werd de wagen geïmporteerd naar België waar hij momenteel is ingeschreven sinds februari 2023.
Het interieur is geheel origineel en in topstaat, zonder scheuren.
Een groot onderhoud (alle filters en vloeistoffen) werd in december 2022 uitgevoerd.
Technisch is de auto 100% in orde. De laatste technische keuring was in februari 2023.
Uitgevoerde werken:
Het schuifdak werd volledig gedemonteerd (ook de hemel), om grondig te reinigen en terug te smeren, het open dak kantelt en schuift terug perfect.
Het ‘ASR’ symbool verscheen tot voor kort regelmatig, waardoor de wagen in ‘limp modus’ reed. De oorzaak bleek slecht werkende gaskleppen te zijn, een veel voorkomende ziekte bij deze wagens. De gaskleppen werden in augustus 2023 vervangen door gereviseerde gaskleppen, een dure herstelling maar de wagen rijdt nu 100% zoals het hoort.
Aanwezige opties:
Aanwezige documenten:
Minpunten:
Slechts 8173 exemplaren gebouwd in deze uitvoering tussen 05/1971 en 11/1972
Nieuw geleverd in Californië, geïmporteerd naar België in 2013
Deels gerestaureerd met gereviseerde motor en nieuwe lak.
Chassisnummer: 10806812014887
Motor: 117.984 4,5 liter V8 – 198 pk en 360 Nm
Kilometers: nog geen 1000 sinds motorrevisie (96239 op de teller)
Versnellingsbak: Automatisch
“S” staat voor Sonderklasse, dit was de topklasse van Mercedes, later S-klasse genoemd
“E” staat voor Einspritzer (motor met injectie)
“L” staat voor Lang (verlengde versie)
De M117 4.5L V8 motor is een uitgeboorde versie van de M116 3.5L motor die enkel in Amerika werd verkocht, in de W108 tussen 05/1971 en 11/1972.
De restauratie werd afgerond in 08/2022.
Deze wagen werd gekeurd voor verkoop zonder enige opmerkingen op 05/09/2022, dit bewijst zwart op wit dat de wagen technisch 100% in orde staat.
Het interieur is in goede staat zonder scheuren in de zetels. Er is een uitneembaar zitvlak in de middenconsole om een 3-zit te vormen, met de armleuningen omhoog is dit een rugleuning. Dit was een exclusieve optie. Er werd een nieuwe tapijtset gemaakt.
De wagen start steeds onmiddellijk. Rijdt, schakelt en remt heel vlot. Je voelt het koppel van de zware motor.
Documenten:
Aanwezige opties:
Nieuwe onderdelen:
Compleet gerestaureerd (uitgebreide motorrevisie, volledig nieuwe bekleding, nieuwe lak)
Alle documenten aanwezig
Chassis nummer: 11102110013807
Motor: 2200cc - matching numbers - 120 PK - motor nr 127 984-10-000291 (matching)
Versnellingsbak: manueel (4 versnellingen)
Carrosserie-chassis: nieuwe lak in origineel kleur / chassis in top staat
Kilometerstand: 115000 km (aan te tonen met documenten), maar na de revisie nog geen 1000 km gereden!
Wil je met een “nieuwe” W111 coupé rijden van 1961? Dan is dit uw kans.
Deze wagen werd origineel in België geleverd en heeft drie eigenaars gehad die allen in de regio Brussel woonden.
Er zit een originele Becker radio in. Er zit ook een CD-wisselaar in met extra speaker maar dit kan gemakkelijk verwijderd worden.
De lak en interieur is in 2018 gedaan.
De uitgebreide motorrevisie is afgerond in 01/2022 en heeft +- 16000 euro gekost!
De W111 was destijds de luxe auto van Mercedes, en voorganger van de huidige S-klasse.
De '4-deurs' 220 had 95 PK, 110 PK of 120 PK. In de coupé of cabrio was het steeds 120 PK.
De ontbrekende stijl tussen de zijramen geeft een open gevoel aan deze coupé. De W111 coupés zijn heel gewild. Deze stijgen ook wel geleidelijk aan in waarde.
Volgende documenten zijn aanwezig; beide delen Belgisch kentekenbewijs, geldig Belgisch
keuringsbewijs, handleiding, rittenboekje, car pass, verschillende facturen (ook van revisie)
Chassis/carrosserie:
Interieur:
Alles is nieuw: volledige hout set dashboard, bekleding zetels, alle (deur)panelen, hemelbekleding, zonnekleppen, alle tapijt, geluidsisolatie, alle vijzen, nieuwe gordels, alle bevestigingen, …
Nieuwe onderdelen motor:
- Zuigers
- Alle pakkingen en rekbouten
- uitlaatkleppen
- Klepgeleiders + klepstoters + klepstoter regelaars
- Distributieketting + geleiders
- Alle filters
- V-snaar
- Drijfstang bussen
- Kogellager
- Ophang rubbers (silent blocks)
- Ontsteking kabels, bougies, stroomverdeler
- Veel kleine onderdelen
Andere nieuwe onderdelen:
- Thermostaat
- Schokdempers
- Rem flexibels
- Gereviseerde brake booster
- Pakking set voor pook versnellingsbak
- hoofd en hulpcilinder koppelingspedaal